راه‏هاي مقابله با امواج پارازيت ماهواره‏اي



راه‏هاي مقابله با امواج پارازيت ماهواره‏اي از وبلاگ سیخونک


اين روزها بازار هرچي كساد باشه بازار پارازيت،فيلترينگ و سانسور خيلي داغه.به همين مناسبت و براي اينكه اينجانب هم از اين قافله عقب نمونم سعي كردم تا جايي كه ممكنه تمام راه‏هايي كه براي مقابله و خنثا كردن پارازيت تجربه كردم و نكردم و يا وجود داره را همراه با تصاوير مربوطه و غير مربوطه آن جمع‏آوري و خدمت همه دوستان گرامي تقديم كنم،با اميد به اينكه براي شما هم مفيد باشه.


امواج پارازيت در كشور ما به دوصورت ارسال مي‏شوند:

اول، طريق ارسال سيگنال مزاحم روي فركانس كانالي خاص و به سمت ماهواره پخش كننده، ارسال ميگردد كه تنها باعث ايجاد اختلال در تمامي كانالهاي موجود در آن فركانس خاص مي‏شود ولي مابقي فركانسهاي آن ماهواره قابل دريافت مي‏باشند.

دوم: ارسال از طريق منابع زميني كه در اين روش تقريبن تمامي فركانسهاي ماهواره‏اي در جهتهاي مختلف از كار مي‏افتند.اين روش بسيار خطرناك و مضر براي سلامتي انسان مي‏باشد.

براي مقابله با روش اول،براي من و شماي بيننده راه خاصي وجود نداره،اما براي مقابله با روش دوم راه‏هاي زياد و متفاوتي وجود داره كه در اين مطلب بنده سعي كردم تمام راه‏هاي پيشنهادي موجود را در يكجا همراه با تصاوير آن براي استفاده همه دوستان گردآوري كنم.


اولين و كارآمدترين روش

اين روشي كه درحال حاضر خودم هم دارم استفاده مي‏كنم و با ضرس قاطع ميتونم بگم كه عملي و جواب ميده،كافي شما ديشتان را با توجه به جهت منبع ارسال پارازيت در محلي قرار دهيد تا مانعي سخت سر راه امواج باشه.

به عكس 1 دقت كنيد و محل قرار گرفتن ديش خود بنده را خوب ببينيد:


1



البته اگه شما چنين محل مطميني را هم پيدا نكرديد مهم نيست چون ميتونيد فقط جهتي كه امواج پارازيت از آنسو ارسال ميشند را ببنديد و ديش خود راكنار ديوار يا كولر يا هر مانع سخت ديگه‏اي قرار بدهيد.

با توجه و دقت به عكسهاي 2 ، 3 و 4 ميتونيد بخوبي متوجه بشيد كه حتا مي‏توانيد از ديوار،كولر،حصارهاي توري فلزي يا سيمي يا هرچيز مشابه آنها بعنوان مانع سخت استفاده كنيد و از شر پارازيت راحت بشيد.اين روش را هم چندتا از دوستان استقاده كردند و بخوبي جواب ميده.


2



3



همچنين درصورت امكان ميتونيد ديشتان را توي بالكن يا در حياط خانه قرار بدهيد،البته اگر مثل خود بنده توي آپارتمان زندگي نمي‏كنيد.


4



عكس 5، 6 و 7 قديمي‏ترين و اولين روش ميارزه با پارازيت را نشان ميده كه البته اين روش در چند سال گذشته كاربرد زيادي داشت و حتا هم اكنون نيز در مناطقي كه شدت پارازيت در آنها نسبتن كمتر و ضعيفتره قابل استفاده و اطمينانه.


5



6



7



اين هم نتيجه كار-عكس شماره 8


8



عكس شماره 9 نيز يكي از روشهاي اوليه و قديمي مبارزه با پارازيته كه در اين روزها با توجه به شدت امواج پارازيت بعيد ميدونم كارآيي قديم خودش را داشته باشه. فقط توجه داشته باشيد هيچگاه قسمت انتهايي LNBتان را نبايد بپوشانيد.


9



عكس شماره 10 و 11 در اين روش (كه البته دروغ چرا،خودم هنوز امتحانش هم نكردم) شما با قرار دادن 3عدد آهنرباي بلندگوي پرايد يا هر بلندگوي سوخته ديگه‏اي در زير هر پايه ديش به جنگ امواج مزاحم ميرويد.

البته تعدادي از دوستانم از اين روش جواب خوب و درخور توجهي گرفتند ولي شخصن نظر خاصي در موردش ندارم.


10



11



عكس شماره 12 و 13 نيز يكي از روشهاي ابداعي براي مبارزه با اموج پارازيته،كه بايد از CDهاي NoName استفاده كنيد و اگر اينگونه CD را نتونستيد پيدا كنيد بايد لايه رنگي روي CDها را پاك كنيد و بعد دقيقن همانند شكل‏هاي زير با استفاده از چسب قطره‏اي كف ديش قرار دهيد. توجه كنيد: فاصله CDها در عكس شماره 13 از يكديگر 2-3 CM بايد باشد.


12



13



در ادامه هم عكسهاي منابع ارسال پارازيت نصب شده در برج ميلاد را ميگذارم تا بدانيد و آگاه شويد كه يكي از مراكز اصلي ارسال پارازيت كجاست،جايي كه زماني قرار بود همانند برج معروف CN Tower تورنتو كانادا، نماد شهر تهران يا بقول خود مهندس كرباسچي يادگاري بجاي مانده از ايشان باشه كه با توجه به گذشت زمان و انتقال مستقيم ايشان از دفتر و صندلي رياست شهرادري تهران به بند و تخت زندان اوين، اين برج هم تغيير كاربري داد و در حال حاضر بجاي اينكه نماد شهر تهران باشه نماد سانسور و خفقان شده.







0 نظرات: