آلبوم عکس های آبراهان لینکلن




آبراهام لینکلن (۱۸۰۹ – ۱۸۶۵)، شانزدهمین رییس جمهور ایالات متحده، به عنوان مردی که کشورش را طی جنگ داخلی حفظ کرد مورد احترام است. وی که در فقر زاده شده بود با تکیه به نیروی بلند پروازی، نبوغ و جذبه اش به شهرت رسید. اما طبع ذاتی وی همچنان به سختی قابل شناخت است و شخصیت لینکلن امروز به همان اندازه در رمز و راز پیچیده شده است که در زمان خودش بود. تصاویر گزیده ای از یک نمایشگاه (یک زندگی: نقاب لینکلن) در نگارخانۀ ملی پرترۀ انستیتو اسمیتسونیان، تکامل چهرۀ یک معما را مورد بررسی قرار می دهند.



این تصویر لینکلن درست پیش از آن گرفته شد که وی برندۀ نامزدی ریاست جمهوری از جانب جمهوری خواهان شد. لینکلن با وجود موفقیتش نسبت به گذشتۀ فقیرانه اش حساس بود. لینکلن با پوشیدن یک کت و شلوار خوش دوخت و گذاشتن دستش بر روی یک کتاب این پیغام را می رساند که وی مدت ها پیش هر نوع گونه اثری از گذشتۀ روستایی اش را به دور انداخته است.


آبراهام لینکلن

متیو ام. بریدی (۱۸۲۳؟ – ۱۵ ژانویۀ ۱۸۹۶)

۲۷ فوریۀ ۱۸۶۰

چاپ روی کاغذ عکاسی

تصویر: ۸٫۶ ۵٫۴ سانتیمتر

بوم: ۱۰٫۳  ۶٫۲ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان

NPG.96.179



این عکس کوچک بر اساس تصویری از لینکلن است که توسط متیو بریدی تهیه شده است. طی سال های میانۀ قرن نوزدهم عکس های مینیاتوری مد روز بودند و برخی از آنها برای مقاصد سیاسی، نه مانند سنجاق سینه های مبارزات انتخابات ریاست جمهوری امروزه، توزیع می شدند.


آبراهام لینکلن

جورج کلارک (فعال ۱۸۵۳-۱۸۶۰)

کپی از کار: متیو ام. بریدی (۱۸۲۳؟ – ۱۵ ژانویۀ ۱۸۹۶)

۱۸۶۰

آمبروتایپ

تصویر: ۴٫۸  ۳٫۵ سانتیمتر

بوم: ۶٫۴  ۵٫۳ سانتیمتر

قاب: ۶٫۴  ۵٫۴ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان

NPG.2007.194



طی جنگ داخلی ایالات متحده، ریش گذاشتن در میان افسران هر دو ارتش اتحادیه و کنفدراسیون محبوب شد. خود لینکلن نیز در این زمان ریش گذاشت، احتمالا به این دلیل که به وی ظاهر قدرتمندتری به عنوان فرماندۀ کل قوا می داد.


آبراهام لینکلن

هنرمند ناشناس

استودیو: استودیوی متیو ام. بریدی (فعال ۱۸۴۴-۱۸۹۴)

۱۸۶۴

چاپ آلبومن نقره

تصویر: ۸٫۴  ۵٫۶ سانتیمتر

بوم: ۹٫۹  ۶٫۱ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان

NPG.79,246.141



در قرن نوزدهم افراد برجسته معمولا اجازه می دادند که از چهره شان قالب های گچی ساخته شود. این نقاب یک نسخه از یک قالب است که در اصل در سال ۱۸۶۵ مستقیما از روی صورت لینکلن و درست پیش از ترور وی تهیه شده است.


آبراهام لینکلن

قالب گیری شده از روی کار: کلارک میلز (۱۸۱۰-۱۲ ژانویۀ ۱۸۸۳)

قالب گیری شده در سال ۱۹۱۷ از روی قالب اصلی

گچ

۱۷٫۱  ۲۰٫۳  ۲۹٫۸ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان؛ منتقل شده از موزۀ ملی تاریخ آمریکا

NPG.71.26



لینکلن و پسر کوچک وی، تاد، در سال ۱۸۶۵ برای این پرتره به استودیو رفتند. استودیو به اشتباه نام این عکس را “پرزیدنت لینکلن و پسرش تادئوس” گذاشت در حالی که نام اصلی تاد در واقع توماس بود. این پرتره مانند بسیاری از پرتره های آن دوره دارای پس زمینه ای تئاتری با مناظر رنگی و پرده های ماهوتی سنگین است.


آبراهام و تاد لینکلن

الکساندر گاردنر (۱۸۲۱-۱۸۸۲)

۱۸۶۵

چاپ آلبومن نقره

تصویر: ۲۲٫۷  ۱۷٫۳ سانتیمتر

بوم: ۵۵٫۹  ۴۰٫۶ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان

S/NPG.82.43




هنگامی که کنفدراسیون در ۲ آوریل ۱۸۶۵ ریچموند را تخلیه کرد، نیروهای اتحادیه به سرعت این شهر را تحت کنترل خود در آوردند. لینکلن در ۴ آوریل به همراه پسرش تاد وارد شهر شد. در ابتدا وی بدون این که توجه کسی را جلب کند به اطراف می رفت، ولی سپس یک کارگر سیاه پوست وی را شناخت و یک جمعیت خوشحال در حالی که وی در خیابان ها قدم می زد اطراف لینکلن را گرفتند. این طراحی این رویداد را ثبت کرده است.


لینکلن در ریچموند

لامبرت هالیس

طراحی با جوهر و سایه

تصویر: ۳۲٫۷  ۴۵٫۴ سانتیمتر

بوم: ۵۵٫۹  ۷۱٫۱ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان؛ صندوق جمع آوری آلن و لوییس فرن

NPG.2008.33




این عکس معروف دارای یک ترک است که از قسمت بالایی سر لینکلن می گذرد و نتیجۀ بی احتیاطی در حمل نگاتیو شیشه ای این عکس است. این ترک به شکل طالع بینانه ای جهت حرکت گلوله ای را نشان می دهد که جان لینکلن را گرفت.


آبراهام لینکلن

الکساندر گاردنر (۱۸۲۱-۱۸۸۲)

۱۸۶۵

چاپ آلبومن نقره

تصویر: ۴۵  ۳۸٫۶ سانتیمتر

بوم: ۶۱٫۹  ۵۰٫۲ سانتیمتر

قاب: ۷۴٫۹  ۶۳٫۸  ۷ سانتیمتر

نگارخانۀ ملی پرتره، انستیتو اسمیتسونیان

NPG.81.M1

0 نظرات: