نکاتی مهم برای خرید لپ تاپ



0-نکته فوق العاده مهم و حیاتی ، ببینید دوستان ، به هیچ فروشنده ای اطمینان نکنید. حتی اگر برادر شما باشد ... خوبی بازاری حکم میکنه که برای فروش جنس خودش به شما ، انواع و اقسام اراجیف را برای شما در مورد اون مدل بگه تا مدل مورد نظر خودش رابه شما پیشنهاد بده ... شما مشاوره کنید ، اطلاعات صحیح کسب کنید و بعد بدون توجه به حرف فروشنده ، خرید خود را انجام دهید ... پس ، هیچ ماست فروشی نمیگه که ماست من ترشه !

1-اول از همه مدل دستگاه دقیقا همان باشد که سفارش داده اید حتی رنگش و هیچ کوتاه نیایید ... روی دستگاه ، پشت دستگاه ، کناره های دستگاه را نگاه کنید ... هیچ گونه اثر ضربه و خراشیدگی و بد جا افتادن قطعات مونتاژ شده نباید باشند ... همچنین خاک گرفته هم نباشه چون معلومه یا دست دومه یا توی ویترین بوده ... با نگاه زیر دستگاه میتونید قسمت فن رو چک کنید از لحاظ خاک گرفتگی ... همچنین برچسب پشت مانیتور روی دستگاه کنده نباشه (محافظ طرح دستگاه) ... جنس ویترینی هم نخرید ... به هیچ وجه ... توی جعبه حتما باشه و براتون باز کنه بهتره تا اونی که توی ویترین در بیاره ... سعی کنید برای خرید اینترنتی نخرید و شخصا انتخاب و تست کنید . اثر خوردگی رو پیچ های زیر دستگاه نباشه وگرنه یعنی باز شده و یا آپگرید شده ... اگر هولوگروم گارانتی روی پیچ یا در زیری داره نباید پاره شده باشه

2- سریال روی جعبه رو با پشت دستگاه چک کنید تا مطمئن بشید جعبه خودشه ... همچنین اگر ویندوز اصل داره باید سریال نامبر به همراه ورژن اون زیر دستگاه روی یک برچسب باشه

3-اگر سی دی درایور و application داره نباید باز شده باشند و باید پلمپ باشند ... شارژر و باتری اشکال نداره اگر باز باشه چون توسط خود نمایندگی ها تست میشوند

4-دستگاه رو روشن کنید ، تمام قسمت ها بلوتوث ... WIFI ... دوربین و میکروفنش و ... رو چک کنید ... اگر مقدور بود تبادل اطلاعات داشته باشید و یا با وب کم یک عکس بگیرید ... به مقدار حافظه dedicate و share گرافیک سیستم در بخش system properties ... advanced ... adapter توجه کنید

5-وقتی برای اولین بار روشن میکنید و وارد ویندوز میشید ، باید یوزر و پسورد و تنظیمات زیان و ... رو ازتون بخواد ، در غیر اینصورت یعنی قبلا استفاده شده

6-مانیتور رو توی زاویه 45 افقی بگیرید که نوز توش بتابه و یک بک گراند ترجیحا سیاه یا تیره بزارید ... اثر خط و نقطه یا پیکسل سفید و فرورفتگی و... نباید روش باشه ... همچنین لرزش غیر عادی نباید داشته باشه ... یک پیکسل سوخته یعنی با همه رنگش متفاوت باشه نباید روش باشه

7-یک فیلم DVD واقعی و بدون خش ببرید و DVD rw و پخش DVD و دکمه های بالای کیبورد اون رو تست کنید و از فروشنده بخواهید کنترل از راه دور رو براتون راه بندازه ... صدا و تصویر نباید نویز داشته باشه ... دقت کنید که در تمامی حالات اگر DVD شما سالم است DVD Drive بهیچ وجه نباید لرزش و صدای غیر عادی داشته باشد

8-وارد کامپیوتر که شدید از توی system properties در کنترل پانل تمام قطعات و گرافیک رو تست کنید ... همونجا باید لوگوی HP و مدل دستگاه و همچنین لوگوی ویندوز genuine وجود داشته باشه ... برای دل و توشیبا و ... نیز لوگوی خاص خودشون رو داره

9-شارژر و حتما تست کنید ... یعنی به برق بزنید و شارژ شدنش رو ببینید ... و دکمه های فانکشن و ... رو نیز روی کیبورد تست کنید

10-همچنین محتوای جعبه رو با کاتالوگش چک کنید که چیزی کم و کسری نداشته باشه ... اگر روی جعبه توسط نمایندگی زده FREE Case یعنی باید کیف مجانی اوریجینال هم باش باشه

11-گارانتی رو حتما چک کنید ... اگر مال یک شرکت معتبر باشه حتما باید کارت گارانتی مهر شده توسط فروشگاه بهمراه ذکر در فاکتور از تاریخ خرید داشته باشه و همچنین مشخصات اصلی نوت بوک یعنی سی پی یو و هارد و رم و گرافیک و سایز مانیتور باید ذکر شده باشه... این که کارت نداره و گارانتی خودمه فقط بهونه هست ... در این موارد به فروشنده اعتماد نکنید !

12-حتی اگر از کمپانی هم خرید می کنید و با بهترین و معتبرترین گارانتی ، پس تست دقیق یادتان نرود. غیر از اینکه از اون شرکت گارانتی کننده معتبر خرید سفارشی و تحویل درب منزل کرده باشید.

13خرید خوبی داشته باشید

گارنتی ها کلا دو نوع هستند :

1- گارانتی اینترناشنال : یعنی در دبی یا نزدیک ترین مرکز خدماتش در خاورمیانه سرویس میدن ... یکسال از تاریخ SHIPING به صورت limited یعنی محدود .... این گارانتی توی ایران مرسوم نیست و هیچ امتیازی ندارد

2-گارانتی شرکتی : یک گارانتی ساختگی در بازار و یعنی این که لپ تاپ توسط متخصصین آموزش دیده شرکت سازنده تعمیر/تعویض می شوند... این گارانتی از طرف شرکت های بزرگ که لپ تاپ کار هستند توی ایران باید پشتیبانی بشود و جز شرکت ایران رهجو (نماینده معتبر سونی در خاورمیانه)، هیچ شرکت دیگری نمایندگی معتبر و متخصصی آموزش دیده با ارتباط مستقیم . ساپورت با شرکت لپ تاپ در ایران ندارد

3-گارانتی ایران : یعنی شرکت سرویس دهنده توی همین کشور سرویس های تعویض - تعمیر و خدمات پس از فروش رو ارائه میده... معتبر ترین و یا باسابقه ترین گارانتی های ایران :

0 نظرات: